5 tips til en bedre livsstil

Motivation

Dette er nok noget du har hørt eller tænkt mange gang i dit liv: “nyt år, nyt mig” eller “jeg starter på træningen i morgen”.
Det problem er du ikke ene om, for langt de feste mennesker er det sværeste, at finde motivation, når de skal træne eller på andre måder bedre sig.

Hvis du går med nogle af disse tanker, så er denne artikel noget for dig. Jeg vil forsøge at komme med 5 tips, til hvordan du kan få og bevare motivationen, når du skal; træne, tabe dig eller bare søger noget at fordybe dig i.

1. Sæt realistiske mål
Den største “fiasko” eller modgang folk møder, når de skal bedre sig på nogen måde er ved urealistiske mål eller ved at sammenligne sig med andres fremgang. Din krop kan fungere på andre måder og du skal måske første lige finde en rutine, der passer dig, men forsøg bedst muligt at finde mindre mål du kan nå, istedet for ét stort, der tager lang tid. Mindre mål undervejs vil også give dig en bedre fornemmelse af fremgang.

2. Lav en logbog
I forlængelse af det første råd, så kan du lave en logbog med hvad du har gjort og fx din vægt, fedtprocent eller bmi. Dette vil hjælpe dig med at følge dine ændringer og gøre dem mere spænende.

3. Gør træningen sjov
Du kan også sætte små udfordringer for dig selv i hverdagen. Din træning behøver ikke kun foregå i trænings centeret.

4. Træn med en ven eller i gruppe
Dette punkt kan være en stor hjælp hvis du melder dig på et hold, så er i flere, der kan være med til at holde hinanden i gang og motivationen høj. Hvis du vælger at træne med en ven, så vær sikker på i har samme dedikation eller målsætninger, så den ene ikke falder fra.

5. Søg succeshistorie og guides
For rigtig mange er det vigtigt at omgive sig med guides og succeshistorier, for at holde deres egen motivation kørende. Du kan klikke her, for flere guiden, artikler og succeshistorier, der kan holde dit engagement kørende.

Jeg håber denne lille guide kan hjælp dig med motivationen og give dig nogle succeshistorier.