Bliv klar til dit næste maratonløb

Vi mennesker elsker at være i god form. Der er nemlig ikke noget bedre end en krop, der er i vigør. Men der er også mange mennesker, der lige tager den et skridt videre, og det er dem, denne artikel er tilegnet til. Har man mod på at begå sig på marathondistancen, så skal man se at komme i gang med at træne. Der er også dem, der allerede har løbet denne distance gentagne gange, og som gerne vil blive endnu mere klar til den næste. Har man endnu ikke løbet en marathon på under 3 timer, så skal det til at være. Det at løbe skal naturligvis ikke være alt, man har i livet, og man skal også hygge sig. Det kan man f.eks. gøre ved at bestille en chokolade julekalender, så man også bliver helt klar til dette års december måned.

Husk den rigtige træningsmængde

Som marathonløber kommer man ikke sovende til noget. Der skal hård træning til, og man skal sørge for at få rigtig mange kilometer i benene. Det nytter ikke noget blot at løbe 5 km her og der. Man skal ud på de helt store distancer, og derfor er det også, at det er meget tidskrævende at træne til en marathon. Bor man sammen med en kæreste, kan det godt føles som om, at man ikke har nær så meget tid til hinanden. Men det er vigtigt at vide, at der kun er tale om en periode og ikke resten af livet. For at gøre ham eller hende glad, kan man finde en god gave at give kæresten. Man kan lige så godt gøre noget ud af det! Og når det så er sagt, så kan man jo heller ikke vide, om vedkommende også er interesseret i at løbe med.

Det giver selvtillid at træne mod et mål

At træne til en marathon er at have et mål for øje. Det har rent faktisk vist sig, at folk, der træner mod et mål, har meget mere glæde ved deres træning. Det giver også selvtillid at træne struktureret og med et bestemt mål i sigte. Vil man være helt sikker på at få succes med den marathon, der står for døren, så skal man se at få struktureret træningen. Man kan finde mange gode og effektive løbetræningsprogrammer på nettet, og det er uanset, om man er nybegynder eller mere rutineret. Man kan også få en personlig løbetræner til formålet. Det gælder om at finde et program, som motiverer en, og som ikke ender med at tage pulsen fuldstændig fra en. Man skal være realistisk, og det skal være muligt at nå det mål, man har sat sig.

En tanke om “Bliv klar til dit næste maratonløb

Der er lukket for kommentarer.