Få mere overskud i hverdagen ved at motionere

kvinder der strækker ud

Ligesom mange andre kender du sikkert følelsen af, at energien er lav, mulen hænger lidt, kroppen er tung og træt. Hvis du sidder med denne følelse lige nu, er det nu du skal gå i gang med revurdering af dit liv. Det kan måske være at du trænger til en ferie, en livsstilsændring, en anden bolig eller måske et nyt job. Når du gør tingene, skal det ikke være for andres skyld, det skal være for din egen skyld.

Få overskuddet og energien tilbage

Måske motionerer du i forvejen, men opnår ikke den rette glæde ved det? Det kan være du skal ændre din motions- og træningsform til en anden træning. Hvis du går til fitness, kan det være du skal overveje sport som fodbold, håndbold, svømning eller tennis.

Hvis fitness og løb ikke giver dig den rette glæde, kan det være fordi du er ensom til træningen. Ofte bliver træning og motion sjovere, hvis man er flere til det.

Klik her og bliv inspireret til sjovere motionsformer.

Hvis man dyrker den motion, der passer til en, får man mere energi, mere glæde og bedre resultater på sin træning. Det er i bund og grund det, der er omdrejningspunktet med at træne.

Når du er glad, er livet sjovere

Når du får den rette energi og gejst tilbage, får du også overskuddet og humøret igen. Derved bliver hverdagen nemmere at komme igennem. Der er mere i livet end børnepasning, madlavning, tøjvask, rengøring, oprydning, arbejde og andre daglige pligter.

Det behøver slet ikke at være surt at komme igennem dagens gøremål. Dog bliver det surt, hvis man ikke er i sit rette element.

Stop op og mærk efter

Menneskes fantastiske kroppe er nogle fantastiske skabninger. Når man ikke vil lytte til kroppens signaler, reagerer kroppen på en eller anden måde. De mest typiske tegn på, at man skal stoppe op og mærke efter kan være regelmæssig forkølelse, hovedpine, ondt i armen eller ondt i andre led i kroppen.

Grunden til, at de psykiske smerter sætter sig til fysiske smerter, er udelukkende, fordi man som menneske ignorerer de psykiske smerter og tanker. Hvis du virkelig stopper op og mærker efter i din krop, så mærk og lyt til hvad den fortæller dig.

Hvis den siger, du ikke har det godt eller trænger til en livsstilsændring, bør du lytte til den. Lyt inden det er for sent, så du ikke havner i den negative bølge. Den er for nem at springe på.

Spis og sov rigtigt

Det vigtigste ved hele kroppen er mad og søvn. Du bør have en daglig rutine med en god og solid morgenmad, middagsmad og aftensmad. Spis gerne små måltider midtimellem også. De små måltider kan være frugt eller grøntsager. Jo bedre rustet din krop er med mad, jo mere har den at arbejde på, hvilket gør dine arbejdsopgaver mere enkle, fordi din koncentration er i topform.

Søvn er lige så vigtigt som mad, da den stabiliserer din energi.