Kom i dit livs form med disse tips

kvinde i god form

Mangler du motivation til at træne, så er du kommet til det helt rigtige sted. Løbetræning eller styrketræning behøver ikke at være en byrde, og med disse tips og tricks, så kan du på ganske kort tid, komme i dit livs form.

1. Gør træningen til en leg

Det kan for mange være svært at finde motivation og lyst, til at tage løbetøjet på og komme afsted. Problemet her er, at mange ser det som en byrde, og som noget der skal gøres. Sådan behøver det ikke at være. Prøv i stedet for at lave en plan over din træning, og skriv nogle mål ned. Det kan være i dine noter på mobilen, eller på en stykke papir. Skriv så hvor hurtigt, du regner med at kunne løbe turen. Tag så tid på din løbetur, det kan f.eks. være med Endomondo, hvor du også kan udfordre dine venner. Dermed gør du løbeturen til mere end bare en byrde, men til en konkurrence og en leg.

2. Korte ture er fint – så længe pulsen er oppe

Du behøver ikke skulle ud og løbe 5 eller 10 kilometer hver eneste gang, faktisk kan du med den rette teknik nøjes med at løbe bare 2 eller 3 kilometer. I stedet for at løbe 5 kilometer i et moderat tempo, så løb 2 kilometer i højt tempo. Hemmeligheden ligger i at få pulsen op. Prøv så at kombinere det med interval løb, hvor du skiftevis løber og går. Interval løb er en af de meste anerkendte måder at forbedre sin kondition på.

3. Spørg en ven eller veninde

At træne med andre er både sjovt og udfordrende, og ofte så er vi også mere villige til at give den ekstra gas, hvis vi løber med andre. Så spørg din ven eller veninde om i skal løbe en tur, ofte er det også med til at motiverer den anden. Overvejer du at træne cardio med din veninde, så kan du læse om flere gode råd på femiblog.dk. Her kan du også læse om mange andre træningsformer og få gode råd.

 

Så er du vist klædt på til at komme i dit livs form, god rejse herfra!