Puds vinduer – Og træn samtidig kroppen

Vinduespudser

Vinduespudsning er ikke altid en nem opgave at gå til. Det kan være hårdt og kedeligt arbejde, og det kan virke som et uoverskueligt projekt at gå i gang med.

Men når du pudser dine vinduer, så er det også effektiv træning for kroppen. Og hvis du tænker på netop det, kan det virke som god motivation for at gå i gang. For hvad vil du helst? Tage i fitness eller pudse vinduer?

God træning for krop og sjæl

At vinduespudsning er så god træning, skyldes de mange elementer som indgår i selve arbejdet. Når du slæber på en spand fyldt med vand, er det godt for dine biceps. Når du skal vaske bunden af dine vinduer, kræver det ofte, at du squatter. Og selve pudsningen er god træning for din skulder. Så husk at pudse både med venstre og højre hånd, så du fordeler træningen ligeligt.

Andre træningsmæssige fordele ved vinduespudsningen, er at det er godt for din core, og du kan opnå et bedre grip, når du skal vride pudsekluden.

Tæller du skridt, vil du nok også opdage, at du har gået dagens skridt, når det store arbejde med vinduespudsingen er forbi. Og når du så slapper af på sofaen om aftenen, er både tilfredsheden ved dagens arbejde og træningen for kroppen til at mærke.

Savner du en lettere løsning?

Foretrækker du nu alligevel en god omgang træning i fitness eller en frisk løbetur, så er der andre råd at søge, når det gælder vinduespudsningen. Du kan for eksempel få et godt tilbud på www.gronpolering.dk.

Det kan være en god ide at dele det op i bidder, så du ikke behøver pudse alle vinduerne samme dag. Et andet tip er også at lade være med at pudse vinduer i sollys, da det er meget udfordrende at få et pænt resultat uden striber, når solen bager.

Det gør det selvfølgelig også til en langt mere overskuelig opgave, hvis du har en god gummiskraber.

En helt tredje løsning er at få hjælp fra en professionel, så du slipper for det slidsomme arbejde og samtidig får et perfekt resultat hver gang.