#1: Planlæg din virksomhed
Et øjeblikkeligt genkendeligt brand er grundlæggende for succes med en ny virksomhed. En franchise kan hjælpe dig med at skitsere din virksomheds detaljer og hjælpe dig med at navigere i eventuelle problemer, der måtte opstå.
Nogle fitnesscenterejere forsøger at nedbringe deres grundlæggende mål ved at købe brugt træningsudstyr. Der er fordele og problemer forbundet med denne flytning. Nye fitnesscenterkunder skal se udstyr, som de kan stole på. Brugt udstyr og maskiner er muligvis ikke i den bedste stand. Hvis du beslutter dig for at købe brugt udstyr, skal du sørge for, at maskinerne er blevet grundigt undersøgt og eftersyn for at sikre maksimal funktionalitet.
#2: Hvem er det objektive marked?
Den typiske fitnesskunde er en person, der blot ønsker at holde sig i form, eller en person, der søger en træner for at nå et individuelt fitnessmål. De fleste fitnesscentre udvikler en kundekreds gennem en professionel hjemmeside, online annoncering eller gennem positiv mund til mund. Dedikerede kunder er dem, der nyder at træne på en kontinuerlig basis og har langsigtede fitnessmål.
Uengagerede eller ligegyldige kunder er de personer, der tilslutter sig for en kort periode, men ender med at stoppe i løbet af få måneder – eller mindre. Der er mange fitness-brands, der pålægger et tilmeldingsgebyr på forhånd for at hjælpe med at udskyde omkostningerne ved et medlem, der forlader centret, før deres kontakt er afsluttet. Dette gebyr kan også hjælpe med yderligere udgifter såsom annonceringsomkostninger.
#3: Hvordan kan du øge din virksomheds omsætning?
At skabe yderligere overskud med et fitnesscenter er ret ligetil. Mange små fitnessvirksomheder tjener en ekstra indkomst ved at leje en lille plads ud til andre. Disse “sidevirksomheder” er oprettet for at leje plads fra franchiseejeren, hvilket giver mulighed for yderligere indtægter. For eksempel kan en ejer af et fitnesscenter leje plads til en kiropraktor, en solarievirksomhed, en massageterapeut eller endda en sund mad-/ernæringsmulighed som en juicebar.
#4: Åbn en virksomhedsøkonomisk balance
Dette adskiller dine egne aktiver fra din organisations, hvilket er afgørende for individuel økonomisk sikkerhed. Det gør desuden bogføring og anden økonomisk dokumentation enklere.
#5: Statens og lokale virksomhedslicenskrav
Du kan finde alle detaljer på erhvervsstyrelsens hjemmeside. Ellers kan du altid kontakte dem for at blive fortrolig med tilladelseskravene og evt. virksomhedslicenser.
De fleste franchisetagere er forpligtet til at indsamle og dele oplysninger om de lokale love, der regulerer virksomheder. Men sørg for at lave lektierne og finde de specifikke regler og bestemmelser først.
#6: Tilmelding af ansvarsforsikring
Erhvervsansvar dækker de skader, dine medarbejdere kan forvolde, mens de arbejder for din virksomhed. Derudover dækker forsikringen: Erstatningsansvar er for hvis dine medlemmer kommer til skade og udstyr.
#7: Få vigtige de rette tilladelser
Før du lejer, skal du bekræfte, at din udlejer har eller kan få en tilladelse, der er rettet mod en fitnesscenter virksomhed.
I tilfælde af at dit forretningssted bliver kraftigt omdesignet inden åbning, anbefales det at læse din lejeaftale omhyggeligt. Sørg for, at sproget i din aftale angiver, at dine huslejebetalinger ikke begynder, før den korrekte tilladelse er opnået. En byggetilladelse fra kommunen kan tage 3 måneder eller længere for at skaffe.
#8: Forpligtelsesfritagelser
At træne i et fitnesscenter kan udgøre nogle sundhedsrisici, især for folk, der løfter tunge vægte eller har visse lidelser. Det opfordres bestemt til at få nye fitnessmedlemmer til at underskrive en dispensation i tilfælde af, at der opstår skader under deres træning.