Den seneste Sports Recovery der anbefales af professionelle atleter.

0 Comments

Nedenstående artikel indeholder sponsorerede links

HVEM….

Det er helt sikkert, at sport er en fantastisk måde at forbedre din kondition og dit helbred på. Mange af os føler os måske ikke hjemme ved at trampe der ud af  på et løbebånd eller svede i fitnesscenteret, men vi vil med glæde jagte en bold i en uendelighed, mens vi spiller bold af en eller anden art.

For de fleste mennesker vil det at dyrke sport forbedre dit generelle helbred og velvære. Der er masser af grunde til, at du bør dyrke sport. Reduceret kropsfedt, sundere knoglerne, forbedret udholdenhed og fleksibilitet er bare nogle få grunde til, at du bør dyrke sport.

Dine muskler udgør nogle af det mest integrerede væv i din krop. Uanset om du er en 20-årig bodybuilder eller en 70-årig pensionist, spiller bold eller løfter vægte –  så er muskeltræningfortsat evigtig rolle for din muskelsundhed. Fordelene ved at træne skyldes den direkte indvirkning, som fysiske aktiviteter har på dit muskelvæv, især under styrketræningsaktiviteter.

HVORDAN…..

Når en muskel udsættes for en større modstand end normalt, opstår der små mikroskopiske revner i vævet – helt naturligt. Størrelsen og sværhedsgraden af revnerne afhænger dog af træningsintensiteten. Desværre gælder det, at jo større revnerne er, jo større er chancen for, at du får ømme muskler efter træningen.

De revner i muskelvævet, der opstår ved træning, ødelægger muskelcellen. Denne forstyrrelse aktiverer satellitceller uden for muskelfibrene, som skynder sig til det beskadigede område. Disse celler formerer sig, modnes til voksne celler og smelter sammen med muskelfibrene. Denne proces danner nye muskelproteinstrenge, hvilket øger musklens styrke og synlige størrelse, så den bedre kan klare lignende fysisk aktivitet i fremtiden.

Uanset om du holder regelmæssige hviledage eller dyrker en aktivitet med lav belastning, er dine restitutionsperioder designet til at give din krop og dine muskler tid til at tilpasse sig til intensiv træning. Med dette i tankerne anses CBD ofte for at være et nyttigt supplement til at hjælpe med restitutionen.

HVAD VED VI….

Cannabidiol……. Selv om du måske ikke kender det videnskabelige navn, har du sikkert set det omtalt under det smarte kælenavn CBD.

CBD er overalt i disse dage, og i en række forskellige former. Du kan finde det i kapsler, vingummier, tinkturer, olier, balsam, osv.

Den har en masse påståede fordele med en masse anekdotiske (og nogle videnskabelige) beviser til støtte for disse påstande. Mens det virker som potentielt store gennembrud, siges CBD også at hjælpe med mindre ting, som at hjælpe dig med at komme dig hurtigere efter træning takket være dets anti-inflammatoriske egenskaber.

Mens der stadig er undersøgelser i gang vedrørende fordelene ved CBD olie til atleter, finder mange mennesker, at det kan hjælpe:

Muskelbetændelse

Da du lægger ekstra pres på dine muskler under træning, er det uundgåeligt, at du vil opleve inflammation fra tid til anden. Det er dette, der ofte er årsag til de ømheder og smerter, du føler efter en særlig intensiv træning.

På grund af den måde, CBD olies virkning interagerer med dit endocannabinoid-system, kan du måske opleve, at indarbejdelse af CBD i din livsstil hjælper med inflammation. Det skyldes, at CBD produktet kan undertrykke inflammation, hvilket igen kan hjælpe dine overanstrengte muskler med at komme sig hurtigere.

Smertehåndtering

Uanset om du oplever forsinket muskelømhed fra en hård træning eller har en mindre skade, kan smerter hæmme dine fremskridt. Mange atleter finder, at CBD-produkter er et gavnligt naturligt alternativ til farmaceutiske smertestillende midler, og de har haft succes med at håndtere smerter effektivt.

Det er værd at huske på, at der stadig forskes i CBD og smertebehandling, og at CBD-produkter ikke er designet til at behandle medicinske tilstande. Du kan dog finde ud af, at de er nyttige til at lindre sportsrelaterede skader afhængigt af dine individuelle omstændigheder.

Prøv det i et par uger, mens du varierer leveringsmetoden og dosis for at finde ud af, hvad der virker bedst for dig. Hvem ved? I morgen kan du måske komme dig hurtigere efter din træning og have en undskyldning mindre for at springe en dag over.