Find de bedste træningselastikker til din hjemmetræning

0 Comments

Nedenstående artikel indeholder sponsorerede links

Overvejer du at starte på at træne, men har du ikke lyst til at betale for et dyrt abonnement i det lokale fitnesscenter? Så kan du overveje at begynde at hjemmetræne med en træningselastik. Med en træningselastik kan du få en seriøs træning, uden selv at skulle i nærheden af fitnesscentret. De tilsyneladende enkle elastikker kan hjælpe dig med at opbygge muskler og øge din generelle mobilitet. De ser beskedne ud, men de er blandt det bedste træningsudstyr til hjemmetræning, du kan få.

 

Tror du os ikke? Lad os se på videnskaben – en undersøgelse i Journal of Sports Science & Medicine fandt ud af, at blot fem ugers træning med træningselastikker forbedrede muskulaturen og fleksibiliteten markant. Træningselastikker er ligeledes effektive for dem, der skal komme sig efter en skade eller leder efter en træning med mindre intensitet. De er ligeledes også meget bedre for leddene end håndvægte eller kettlebells.

 

Træningselastikker kommer i en række forskellige længder, styrker og størrelser, så du kan tilpasse din træning. De er lette og bærbare, så du nemt kan smide dem i en rygsæk plus at de også fylder mindre end andet omfangsrigt træningsudstyr, hvilket er perfekt, hvis du bor i en lejlighed.

 

4 simple øvelser med træningselastikker

Det anbefales at du udfører to sæt af 15 gentagelser af hver af disse øvelser en gang om dagen på mindst to dage om ugen:

 

  1. Læg træningselastikken bag din ryg, og hold begge ender med hænderne. Start med dine arme ved siden og bøjede albuer, skub båndet ud foran dig, mens du retter dine albuer ud, og hold i et sekund.
  2. Stå på træningselastikken og tag fat i begge ender med hænderne. Mens du står i en squat-position og holder i båndet, stræk dine knæ op til en stående stilling. Sænk tilbage og gentag.
  3. Mens du står, træder du på træningselastikken. Med dine arme ved siden af ​​båndet, træk din hånd op ved at bøje i albuen og hold i et sekund. Hold dine håndflader opad hele tiden.
  4. Fastgør træningselastikken sikkert til en dør. Hold båndet med begge hænder, og træk båndet tilbage, mens du bøjer albuerne. Hold dine albuer tæt på siden af ​​din krop.

 

Køb træningselastikker hos Crossfitness.dk

Hos Crossfitness.dk finder du et stort udvalg af træningselastikker, som nemt kan bruges både til styrketræning, genoptræning og til at øge din mobilitet. På webshoppen finder du et udvalg af Powerbands, Booty Bands & Loop Bands til de Fleksible Elastikbånd, som dækker de fleste behov.

 

På Crossfitness.dk er der ligeledes god hjælp af hente i form af vejledning om produkterne, hvis du er i tvivl om, hvilke træningselastikker, som du skal vælge til din træning. Du kan for eksempel under hvert produkt finde en video, som fortæller om de forskellige træningsøvelser, som kan udføres med træningselastikken, og du kan læse om hvilke varianter og belastningsgrader der findes til hver elastik.

 

Ønsker du at se hele udvalget af træningselastikker, så besøg crossfitness.dk i dag.