Fysisk aktivitet er vigtig for din hverdag

0 Comments

Nedenstående artikel indeholder sponsorerede links

Er du også en af dem, der har dovnet den lige lovligt meget af, mens der var corona? Og det kan måske endda også ses lidt på vægten og spejlbilledet? Så er du ikke alene. Faktisk har utrolig mange taget på under corona, fordi man ikke har kunne komme ud og gøre de ting, man plejer, samtidig ikke har haft mulighed for at komme i fitnesscenteret eller dyrke idræt og sport.

Hvis du er typen, der elsker at løbe, så har vi her samlet lidt gode råd til, hvordan du kan få gang i motionen igen uden at nødvendigvis skulle kaste dig direkte ud i at træne op til en maraton. Læs med her og find din motivation til fysisk aktivitet frem igen.

 

Kan du lide fodbold? Så læs med her!

Selvom idrætten har været lukket ned i lang tid, betyder det ikke, at man ikke kan spille fodbold uden en fodboldhal. Er det efterår eller vinter er det ganske vist lidt koldt – men det er ikke noget en god påklædning ikke kan fikse for dig. Få ringet og skrevet rundt til dine kammerat og aftal at mødes ved en udendørs fodboldbane i byen. Har I ikke en fodboldbane, kan I nemt ”bygge” jeres egne – evt. med øldåser som ”mål”. Så er det bare at tage en bold med og hyg dig med vennerne. Nem og ligetil motion, som man ikke tænker over!

 

Tag på lange vandreture

Der er mange fordele ved at tage en lang gåtur med kæresten, en god ven, eller måske familiens firbenede ven. Det er både nemt, ligetil og gratis og kræver egentlig kun noget godt fodtøj og overtøj. Mange tror fejlagtigt at motion kun er bevægelse med høj intensitet, som gør dig både svedig og stakåndet – men lidt har også ret. Og her er en god gåtur en fantastisk måde at få rørt sig på, særligt hvis du er ramt af lidt corona dovenskab, som gør det ekstra svært at komme ud af sengen og få bundet træningsskoene. Sørg dig for at anskaffe dig de bedste vandresko herre, så du kan få en god tur i det fri uden skader eller gener, der ødelægger din tur.

 

Begynd at svømme

En anden rigtig god måde at få rørt sig på, som er godt for både krop og sind er svømning. Der er intet som følelsen i kroppen, som man får, når man har været på en god svømmetur. Det virker tilmed også nærmest terapeutisk at svømme i vand – så der er ingen undskyldning for at ikke tage med ungerne i svømmehallen. Så får du også både lidt familietid, samtidig med at du gør din krop en tjeneste og får rørt dig lidt. Tilmed på en sjov måde, hvor du kan få en rigtig sjov og hyggelig dag med enten dine børn, din kæreste, dine venner eller hvem du ellers nyder at tage i svømmehallen med.